Verzendkosten € 2,95 - Gratis verzending binnen NL vanaf € 90,00 - Klantenservice 06-202 67 801

Winkelwagen

0

Retour en teruggave beleid KelCha

Jouw aankoop terugsturen

Het is ons doel om iedereen te voorzien van het perfecte cadeau, maar het kan zijn dat je je bedenkt na je aankoop. Dan kun je dit artikel natuurlijk gratis naar ons terugsturen.

Voorwaarden voor het terugsturen van je aankoop:

  • Artikelen kunnen binnen een periode van 30 dagen worden teruggestuurd, zonder opgaaf van reden. We noemen deze periode 'de zichttermijn'.
  • De 30 dagen 'zichttermijn' gaan in op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen.
  • Verwacht mag worden dat je tijdens de 'zichttermijn' zorgvuldig omgaat met het product en de verpakking. Het artikel mag niet verder worden uitgepakt en gebruikt dan nodig is om te kunnen beoordelen of je het wilt houden.
  • Een artikel kan alleen worden teruggestuurd als alle geleverde onderdelen worden meegestuurd en het artikel en de bijbehorende verpakking in oorspronkelijke staat zijn, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is.
  • Alleen artikelen die nog in (opnieuw) verkoopbare staat zijn, voor zover dat redelijkerwijs kan, mogen worden teruggestuurd.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Als je een artikel graag terug wilt sturen, dan kan dit geheel gratis. Je volgt dan simpelweg de volgende stappen:

  • Stuur een e-mail naar info@kelcha.nl met in het onderwerp de melding “Retourzending” gevolgd door het ordernummer.
  • Geef in de e-mail de reden aan van je retourzending.
  • Van ons ontvang je dan via de mail een link naar ons retour-portaal.
  • Volg de aanwijzingen op het scherm en print uiteindelijk het retouretiket uit.
  • Daarna hoef je alleen nog maar naar het postkantoor of een ander afhaalpunt om het pakket te verzenden.
  • Bewaar het verzendbewijs van je retourzending goed zodat je je pakket kunt volgen. KelCha Toys is namelijk niet verantwoordelijk of aansprakelijk als (een deel van) de bestelling per ongeluk zoekraakt.
  • Als je een bestelling eenmaal naar ons hebt verstuurd, dan kunnen wij deze niet meer voor je annuleren. Heb je je vergist en wil je het artikel toch graag hebben, dan zit er jammer genoeg niets anders op dan deze nog een keer te bestellen.

Volg je pakket na terugzending
Indien je je bestelling terugstuurt via PostNL, dan ontvang je een bevestigingsmail van je retourzending, zodra wij deze hebben ontvangen. Het volledige aankoopbedrag (excl. eventuele standaardverzendkosten voor de heenzending) wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, op je bankrekening bijgeschreven. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Wij zullen de kosten van het terugzenden van de goederen voor onze rekening nemen, tenzij bij het artikel expliciet is aangegeven dat de retourkosten voor dat betreffende artikel wel voor jouw rekening zijn. De retourkosten voor het retourneren worden gespecificeerd in het bestelproces en zullen maximaal gelijk zijn aan de totale bezorgkosten van het artikel. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
 
Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, of het geld staat na 14 dagen nog niet op je bankrekening, neem dan contact op met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 06-202 67 801. We helpen je graag.

Niet direct terugsturen:

  • Kapot, beschadigd of incompleet artikel geleverd: is je artikel kapot, beschadigd of incompleet geleverd? Dan kun je het beste contact opnemen met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 06-202 67 801.
  • Verkeerd artikel ontvangen: als je een artikel hebt ontvangen dat je niet hebt besteld, dan willen we je vragen hierover contact op te nemen met de Afdeling Klantenservice op telefoonnummer 06 – 202 67 801 en het artikel daarna terug te sturen. Op het retourformulier kun je aangeven dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Als je hierop aankruist dat je een nieuw artikel wilt ontvangen, krijg je dit toegestuurd zodra we het verkeerde artikel terug hebben.

Winkelaankoop kapot, beschadigd of incompleet?

Heb je een artikel in de winkel gekocht en blijkt het bij thuiskomst kapot of beschadigd? Ga dan zo snel mogelijk terug naar de winkel met het artikel en de kassabon. Hier kan de winkelmedewerker het artikel beoordelen en samen met jou zoeken naar een passende oplossing.